четвъртък, 25 октомври 2018 г.

Джордже Балашевич - Не ми чупете акациите

Вярвам, уважаеми съде
че добре познаваш хората
вие поне имате работа
защото преживяването е преживяно, а съдът е съд

Вярвам, уважавана главо
че си учил и право
че на всеки съдиш почтено
защото честта е чест, а властта е власт

И всичко по закона
за това съм пръв
нямаше да ги има тези кървища
всичко да беше по закона

Властта е власт, и аз уважавам това
тук са параграфите па вземи
нека е същото и за дявола и за дякона
па нека се знае

Нека са ми газили нивата
с моята слива са се засладили
винаги крадци е имало
защото кучката е кучка, а вълкът е вълк

Никога няма липса на престъпници
сушата ми унищожи бостана
и лед се разля преди жътва
но ледът е лед, а редът е ред

И прекали
имах акациева гора
там долу покрай пътя
па чаках

Редът е ред, полека комшии
не може само да се влезе
да се руши чуждото
хубаво съм им казал

Не ми чупете акациите
без тях ветровете ще ме издухат
оставете ги, трябва да ми пазят
една тайна златна като дукати

Не ми чупете акациите
под тях съм я целувал
босонога и побягнала от мечта

Хора сме, уважаеми съде
па нека бъде както бъде
жал ми е за кърпите черни
но плачът е плач, а мечът е меч

Не питай какво би било сега
ако отново се случи
не питай дали се разкайвам
защото ястието е ястие, а редът е ред

И всичко по закона
тук са параграфите
па вземи справедливо
и за вярното и за невярното

Редът е ред
всичко това аз уважавам
защото биха били повече убийците
отколкото птиците, които отлитат
на север

Не ми чупете акациите
без тях ветрове ще ме издухат
оставете ги, трябва да ми пазят
една тайна златна като дукати

Не ми чупете акациите
под тях съм я целувал

О, трябва ли да ви повторя
спрете ги, защото всичко
ще ви потроша


И каза Даката - ДА БЪДЕ!

Няма коментари:

Публикуване на коментар